De Synlogic supportdesk lost dagelijks allerlei vragen en problemen op. Die vragen gaan niet alleen over security, Azure en printing issues, maar ook over eenvoudiger zaken zoals Outlook, ontdekte ik toen ik een dagje op de supportdesk met collega Rick meekeek.
Samen met Rick zette ik de 3 meest gestelde vragen over Outlook en Teams op een rijtje. Van elke vraag maakte ik een instructiefilmpje. Deze video’s voegen we in dit blog samen en zo krijg je direct 3 Quick Tips met ‘een stap voor stap oplossing’.
Agenda delen met mensen buiten je eigen organisatie
Hier stel je in of personen binnen jouw organisatie je agenda mogen inzien en welke rechten zet hebben.
Klik op Planning niet aanwezig.
- Hoe deel ik mijn Outlook-agenda met anderen?
- Hoe stel ik een Out of Office in Teams in? En wordt deze direct gesynchroniseerd in de Outlook App?
- Hoe stel ik de Outlook App in op mijn mobiel?
1. Outlook agenda delen
- Ga naar de Outlook-app en klik op de linkerzijde op het icoontje Agenda.

- Nu wordt je agenda geopend.
- Klik rechts bovenin op het icoontje Delen.

- Typ het e-mailadres in van degene met wie jij je agenda wilt delen.
- Klik die persoon aan en bepaal wat je met deze persoon wilt delen.

- Klik op één van deze keuzes.
- Klik vervolgens op Delen en de persoon met wie jij je agenda wilt delen kan in jouw Agenda op de wijze zoals als jij dat hebt gekozen.
- Wil je het delen van je agenda met deze persoon stoppen? Klik dan op de prullenbak achter zijn naam.

2. Outlook out-of-office instellen
- Ga binnen Teams naar Mijn profiel (rechts bovenin) en klik op Statusbericht instellen.


- Verplaatst het schuifje bij Automatische antwoorden instellen naar rechts en typ de tekst voor het Afwezigheidsbericht.
- Klik op Antwoorden verzenden buiten mijn organisatie.
- Als je dit bericht voor een vooraf bekende periode wilt instellen, bv bij vakantie, dan zet je nog een vinkje bij Antwoorden alleen tijdens deze periode verzenden en vul de juiste periode in.
- Sluit af met Opslaan.
3. Outlook app instellen op mijn mobiele telefoon
- Download de Outlook App via de App-store. Zodra de download klaar is, klik op Open.
- Vul je e-mailadres in en klik op Account toevoegen.

- Vervolgens vindt er verificatie plaats met MFA.

- Wil je nog een account toevoegen? Klik op Nee.
- Accepteer alle meldingen (dit kun je achteraf altijd aanpassen).
- Als je nu een gedeeld postvak wilt toevoegen aan de Outlook App klik je op de envelop met het plusje en klik op een gedeeld account toevoegen.
Vragen?
Heb je nog vragen of heb je ergens hulp bij nodig? Mijn collega’s helpen je uiteraard graag op weg.
Over de auteur
Roos op ’t Holt – Maakt cloudoplossingen begrijpelijk
‘Simplify Cloud Innovation’: Dagelijks de kracht van eenvoud innovatief toe te passen, zodat iedereen bij Synlogic met gemak kan werken aan jouw succes!