De vakantie staat weer voor de deur. Tijd dus om jullie te laten zien hoe je heel eenvoudig een Out of Office kan instellen via Teams en uit ervaring kan ik zeggen dat mijn eerdere vakantie is geëindigd zonder ook maar 1 druk op de knop.
Stap voor stap uitleg
Geen zin om de video te bekijken of bevind jij je in een omgeving waar je de video niet rustig kan bekijken? Ik leg je hieronder stapsgewijs uit hoe je jouw Out of Office instelt.- We gaan naar ‘mijn profiel’ in Teams
- We klikken daar op ‘statusbericht instellen’
- We gaan naar ‘planning niet aanwezig’
- We doen het schuifje van ‘Automatisch antwoorden inschakelen’ naar rechts
- We plakken of typen het bericht het bericht wat je graag naar de afzender wilt toesturen
- En klik op automatisch antwoorden buiten mijn organisatie’
Periode instellen
Daarnaast wil ik ook heel graag een periode instellen. Want als ik terug ben van vakantie, wil ik dat alles automatisch weer terug gaat naar hoe het was.- Ik kies hier de periode en klik op ‘opslaan’
- Het out of office bericht is nu ingesteld en is ook gesynchroniseerd met de Outlook App.

Over de auteur
Roos op ’t Holt – Maakt cloudoplossingen begrijpelijk
‘Simplify Cloud Innovation’: Dagelijks de kracht van eenvoud innovatief toe te passen, zodat iedereen bij Synlogic met gemak kan werken aan jouw succes!