Simplify Cloud Innovation

Making the cloud work for you

Organisaties worden succesvoller door de inzet van de public cloud. Je hoeft alleen de vele mogelijkheden maar te omarmen
Data in de cloud veilig balk

Outlook – De 3 meest gestelde vragen

De Synlogic supportdesk lost dagelijks allerlei vragen en problemen op. Die vragen gaan niet alleen over security, Azure en printing issues, maar ook over eenvoudiger zaken zoals Outlook, ontdekte ik toen ik een dagje op de supportdesk met collega Rick meekeek.

Samen met Rick zette ik de 3 meest gestelde vragen over Outlook en Teams op een rijtje. Van elke vraag maakte ik een instructiefilmpje. Deze video’s voegen we in dit blog samen en zo krijg je direct 3 Quick Tips met ‘een stap voor stap oplossing’.

Outlook agenda delen

1. Hoe deel ik mijn Outlook-agenda met anderen?

  • Ga naar de Outlook-app en klik op de linkerzijde op het icoontje Agenda.

Afbeelding1

  • Nu wordt je agenda geopend.
  • Klik rechts bovenin op het icoontje Delen.

Afbeelding2

1. Agenda delen met mensen buiten je eigen organisatie.

  • Typ het e-mailadres in van degene met wie jij je agenda wilt delen.
  • Klik die persoon aan en bepaal wat je met deze persoon wilt delen.

Afbeelding3

  • Klik op één van deze keuzes.
  • Klik vervolgens op Delen en de persoon met wie jij je agenda wilt delen kan in jouw Agenda op de wijze zoals als jij dat hebt gekozen.
  • Wil je het delen van je agenda met deze persoon stoppen? Klik dan op de prullenbak achter zijn naam.

 

2. Agenda delen met mensen binnen je organisatie.

Dit werkt nagenoeg hetzelfde, maar dan klik je op Personen binnen mijn organisatie.

Afbeelding4

Hier stel je in of personen binnen jouw organisatie je agenda mogen inzien en welke rechten zet hebben.

Outlook out-of-office instellen

2. Hoe stel ik een Out of Office in Teams in? En wordt deze direct gesynchroniseerd in de Outlook App?

  • Ga binnen Teams naar Mijn profiel (rechts bovenin) en klik op Statusbericht instellen.

Afbeelding5

Klik op Planning niet aanwezig.

Afbeelding6

  • Verplaatst het schuifje bij Automatische antwoorden instellen naar rechts en typ de tekst voor het Afwezigheidsbericht.
  • Klik op Antwoorden verzenden buiten mijn organisatie.
  • Als je dit bericht voor een vooraf bekende periode wilt instellen, bv bij vakantie, dan zet je nog een vinkje bij Antwoorden alleen tijdens deze periode verzenden en vul de juiste periode in.
  • Sluit af met Opslaan.

Het Out of Office-bericht is nu ingesteld en ook gesynchroniseerd met de Outlook App.
In een Teams-chat zien al mijn relaties (in- en extern) dat ik niet aanwezig ben gedurende deze periode.

Outlook app instellen op mijn mobiele telefoon

3. Hoe stel ik de Outlook App in op mijn mobiel?

  • Download de Outlook App via de App-store. Zodra de download klaar is, klik op Open.
  • Vul je e-mailadres in en klik op Account toevoegen.

Afbeelding7

  • Vervolgens vindt er verificatie plaats met MFA.

Afbeelding8

  • Wil je nog een account toevoegen? Klik op Nee.
  • Accepteer alle meldingen (dit kun je achteraf altijd aanpassen).
  • Als je nu een gedeeld postvak wilt toevoegen aan de Outlook App klik je op de envelop met het plusje en klik op een gedeeld account toevoegen.

Als je dit gedaan hebt, krijg je de verschillende accounts te zien en switch je eenvoudig tussen de accounts.

Hopelijk kan jij nu zelf aan de slag!

Met vriendelijke groet,

Roos op’t Holt

P.s.: Heb jij een praktische vraag waar je graag een Quick Tip voor wilt zien? Laat het me weten op roholt@synlogic.nl.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Stel ons jouw vraag

De Cloud uitgelicht!

Synlogic helpt jou graag met het samenstellen van jouw eigen reis door de digitale transformatie. Om je inzichten te geven delen we graag informatie die interessante voor je kan zijn.

Nieuws & Cloud Blogs
Synlogic info

vragen over jouw cloud uitdaging?

Onze cloud experts helpen je graag op weg met jouw cloud uitdaging.