Bellen via Microsoft Teams


Wat is Teams Calling?
Teams calling is eenvoudig gezegd bellen via Teams. Door Teams als telefooncentrale te gebruiken, breng jij al jouw communicatie naar één platform. Hierdoor wordt het gebruik als eenvoudiger ervaren, maar ook het beheer is makkelijker. Dit alles doe je via het internet.
Bij VoIP bel je over een computernetwerk. Je belt via een vaste internet verbinding, bellen via Wifi is fout gevoelig en passen wij niet toe. Bellen via Skype/Teams is ook bellen via het internet, maar toch weer anders . Laten we VoIP voor het gemak internetbellen noemen en Teamscalling digitaal bellen. Het grootste verschillen tussen digitaal bellen en internetbellen is dat je met internetbellen, belt naar een IP-adres en met digitaal bellen, bel je ‘gewoon’ vanaf een telefoonnummer. In het verleden belde je bij Teams/Skype van account naar account (Gebruikersnaam/wachtwoord). Wanneer wij VoIP integreren in een Teams omgevingen, ben je boven op de reguliere bereikbaarheid van Microsoft Teams, ook bereikbaar op externe en interne nummers.
Hoe werkt Teams bellen?
Je centraliseert al jouw communicatie naar de Microsoft Teams omgeving. Het is dan mogelijk om vanuit Teams te bellen naar externe nummers, dit kan vanaf je mobiel, laptop en vaste toestellen. Via Broadsoft (platform van RoutIT) verbinden we Teams met jouw vaste nummers*. Bellen en gebeld worden is hierdoor mogelijk in Microsoft Teams. Binnen teams kunnen wij jouw huidige ‘Call flow’ opzetten. Denk hierbij aan: openingstijden, belgroepen, voicemails, keuzemenu’s etc.
*Indien jouw telefoonnummers ook in ons beheer zijn.


3 belangrijke voordelen
De voordelen van bellen via Teams zijn groot. In het kort komen ze op het volgende neer:
- Geen aparte telefoons nodig
- Alle communicatie op 1 centrale plek
- Eenvoudiger in beheer
Aparte telefoons voor privé en zakelijk zijn niet meer nodig. Ook vindt alle communicatie plaats op één centrale plek: nooit meer een vaste- of mobiele lijn die door jouw online meeting heen gaat of andersom. Het beheer is veel eenvoudiger en het gebruik is net zo simpel als bellen zelf: nummer intoetsen en opnemen gaat gewoon via de App van Teams. Het is erg flexibel waardoor je nieuwe nummers/medewerkers snel en gemakkelijk toegevoegd. Daarnaast kan je het inzetten als volledig moderne telefonieoplossing.
Microsoft licenties
Om te bellen via Microsoft Teams heb je meerdere licenties nodig: een Office 365 Phone System licentie (inclusief bij Microsoft E5 licentie of add-on voor E1 en E3) en een licentie voor je telefooncentrale in de cloud.
Je hebt sowieso internet nodig. Heb je geen internet? Dan kan je ook niet bellen of gebeld worden. We adviseren je om jouw bel (VoIP) en LAN netwerk(en) van elkaar te scheiden voor de beste prestaties.


Organisaties met 10 tot 10.000 medewerkers kunnen samenwerken via Microsoft Teams en daarmee ook gebruik maken van Teams calling.
Wat heb je nodig?
Als je via Teams gaat bellen dan heb je de volgende zaken nodig:
- een internetverbinding (zonder wordt bellen erg lastig)
- Office 365 Phone System licentie
- een telefoonnummer
- een telefooncentrale in de cloud
Een Office 365 Phone System licentie is inclusief bij een Microsoft E5 licentie of je neemt een add-on bij een E1 of E3 licentie.
Jouw telefoonnummer(s) worden gekoppeld aan de Teams Clients van je medewerkers. Stap je over? Je kan jouw nummer behouden.
We zorgen ervoor dat jouw huidige Call flow over wordt gezet naar Teams.

Synlogic biedt alles voor een optimale samenwerking
E-mail en bestanden in de cloud
Cloud Starter
Moderne werkplek
Flex Together
Microsoft 365
Office in de cloud
VoIP bellen
VoIP bellen
Optimaliseren met data
Smart Optimized
Wij staan voor je klaar

Overtuigd van de voordelen van bellen via VoIP en wil je meer weten over de mogelijkheden die wij bieden?
Tijdens een vrijblijvend persoonlijk gesprek vertellen we je graag meer over de mogelijkheden en onze werkwijze. Laat je gegevens even achter dan nemen wij contact met je op.